Restaureerimisel   on ennekõike  vajalik maha võtta vana pehme osa, tõmmata välja kõik naelad, puhastada karkass mustusest. Siis tuleb asuda karkassi tugevdamisele – tappühendite remondile, sarja tugevdamisele (kui see on vajalik). Kui viimistluskate on heas olukorras võib alustada polstritöid.

Polstritööde esimene etapp (joon.30 a) on pehme osa aluse ja polsterduskihtide kinnitamine. Esimene rihm kinnitatakse istme tagasarja keskele. Rihma lõpp painutatakse ja asetatakse sarjale, nii et sarja kandini jääks umbes 1 cm. Rihm kinnitatakse sarja väliskandini kolme ja sisemisel kahe 15..20 millimeetriliste naeltega. Pingutatakse rihma rihmapingutuse abinõu abil, mis asetatakse esisarja kandile ja kinnitatakse rihm ühe naelaga (joon.30 b). Lõigatakse rihm vajaliku mõõdu pikkuseks. Pööratakse tema ots ära ja kinnitatakse lõplikult. Niisugusel viisil kinnitatakse kõik pikirihmad. Siis paigaldatakse ristirihmad, põimides neid pikirihmadega (joon.30 c).

         

Rihmadele asetatakse tükk linast riiet ja keerates serva väljapoole, kinnitatakse ta istme tagasarja külge. Pingutatakse linane riie, kinnitatakse mõnede naeltega üks kiht esisarjale, siis pööratakse serva ja lüüakse ta lõplikult kinni (naelte intervall 2 cm). Sel viisil lüüakse kinni linase riide külgservad (joon.30 d).

 

Pingutades linast riiet, tehes sidumisnööriga valikaasad, mis peavad kinnitama hobujõhvi või mereheina. (joon.30 e).

Pingutamiseks võetakse sidumisnöör paksusega 1,5 mm, pikkusega umbes kaks korda suurem kui on istme ümbermõõt. Pingutite pikkus umbes 10 cm, nende kaugus kandist umbes 7 cm. Pingutid õmmeldakse õmblusnõelaga, mitte pingutades sidumisnööri. Ta peab lamama vabalt, nii et tema alla võib suruda kaks sõrme. Õmbluse pööramisel on vajalik arvestada pistete pikkust, et nõela piste ei oleks istme nurga vastas. Viimane piste fikseeritaks kindlalt.

Niisugusel viisil saadud aasade alla surutakse hobusejõhv või merehein (kammitud ja puhastatud tükkidest ), jaotades seda  nii, et istme keskel katte kõrgus oleks 5 cm kõrgem, kui on servadel (joon.30 g). Jõhv, merehein peab kantidest väljapoole ulatuma.

      

Siis vormistatakse pehme osa (joon.30 h). Linase riide tükk asetatakse jõhvi, mereheina  peale, silutakse ja fikseeritakse ajutiselt fiksaator nõelt abil nelja külje keskosas. Veendu, et linane riie on õigesti ja ühtlaselt pingul, tasane. Seejärel paigalda veel  mõne täiendavad fiksaator nõelad, intervalliga ligikaudu 5 cm, sarja ülemistele servadele. Kui padi  ja kangas on korralikult pingul tõmmatakse üksteise järel välja eelnevalt paigaldatud fiksaator nõelad. Keeratakse  kanga serv jõhvi, mereheina alla ja lüüakse ta lõplikult sarja külgpinnale kinni.

Istme ääris kate õmmeldakse, pistes läbi nõelaga 45 nurga all ja tehes pisteid pikkusega umbes 4 cm (joon.30 i) äärise ülevalt ja alt. Õmblust pingutatakse tugevalt, nii et tuleks ühtlane rull, kant  ümber istme. Seejuures istme keskel moodustub lohk. Et anda istmele õiget kuju, vorm  tepitakse serva täiendavalt(õmmeldakse läbi).

  

Siis paigaldatakse istmele vahe, kangas (sits, puuvillriie), mis fikseeritakse peente naeltega (pikkusega 9 mm) istme raami külge. Kinnitatakse kangas ümber tagumiste jalgade, lõigates ära üleliigne materjal. Kui istmel esimesed nurgad on täisnurgad, siis kangas kuhjatakse sügava voldina, eelnevalt lüües sisemise kihi raami külge (joon.30 j). Kui istme nurgad on ümardatud, tehakse mõned väiksed voldid või kogumid. Liigne materjal lõigatakse ära (joon.30 k). Lõplikult lüüakse kangas kinni ümberringi. Peale selle operatsiooni täitmist viimistletakse lõplikult karkass, peale seda kinnitatakse pealistusdekoratiivne kangas. Võtetega, mida on kirjeldatud ülalpool, eelnevalt pannes istmele õhuke kiht vatti(hobusejõhvi, mereheina läbitunnetamise vältimiseks).

   

Lõpetav operatsioon – dekoratiivse äärispaela kinnitamine, mida õmmeldakse peente värviliste niitidega või liimitakse (joon.30 l). Taastatud istme fragment on näidatud (joon.30 m). Olenevalt stiilist võib paigutada ka dekoratiiv naelu.